VTI-Totya blogja

Home / Támogatók blogjai / VTI-Totya blogja

VTI-Totya blogja avagy mivel is számoljon az ember ha Ausztráliába vágyik!

Szép tájak, még szebb autók és olyan csajok akkora mennyiségben, hogy az valami tűrhetetlenül mocskos úristenit amiért nem ide születtem. 😀

Az albumot ahogy tudom és időm engedi majd töltögetem: 

https://goo.gl/photos/9jRtLNzj26z8D8W37

https://goo.gl/photos/SLaSBWTMvp5ycH5t6

https://goo.gl/photos/ngFDcgLpvnPoYQCU6

https://goo.gl/photos/kWAADkzpuAUTQz5h8

https://goo.gl/photos/XKCyHtMQyEHoUX4T7

https://goo.gl/photos/rLupHiwcN3UbLLxV8

 

 

 

 

 

 

 

Az eredeti topikba majd mindig írok ha teszek fel új képeket, csajos képekre még 2-3hónapot várjatok, de rajta vagyok már. 😉

Na de mint mindennek, ennek is van azért árnyoldala……

Kocsi – Nem vigyáznak rá, ütik-vágják mert munkaeszköz és amúgy sem élőlény. Hidegen egyből tapossák és mivel itt olyan mint Budán fent, hogy csak dimb meg domb van és a 8%-os lejtő az csak az alja a dolgoknak itt ami nálunk már hűűűű de veszélyes így nem megkímélt a vasak java. Amúgy aprópénz a kocsi. (nekik, meg a normál fizuhoz mérten)

Itt kiegészíteném annyival, hogy vannak logbook-os autók jószerivel amit azok vezetnek inkább akik jobban oda is figyelnek az autóra. Km-rel nem játszanak, valóban annyi van benne amennyi. Tenger meg stb. ide vagy oda, rohadtul nem rohadnak az autók. 

Lakás – Alja lakás Sydney-ben ami nem a búsban van kint hanem max. 1órára és nem a kínai meg gettó negyedben az 400dollár/hét.(bazi nagy mákkal van csak bútorozott ennyiért) Ha nem bútorozott akkor az még alsó hangon a gumtree-n is 4000e dolcsi kb.) Kivenni nem egyszerű itt lakást mert előző főbérlőktől kell hoznod igazolást, hogy te jó albérlő vagy. Mindenki leadja a kis papírját(ami kb 20-30minden esetben mert rengeteg a bérlő és kevés a ház) az ügynöknek és akit választ a főbérlő, azt hívják és nyeri a lakást.

Kiegészítésként mondanám, hogy ha fehérek vagytok az bazi nagy előny és ha még egyikőtök szőke is akkor teljesen mind1. mennyien vannak ott, ha tetszel a közvetítőnek akkor tied a lakás.(mi is így kaptuk meg…. pedig se előzmény se semmink nem volt frissen kiérkezettként)

Fizetés – Angol tudás nélkül kb. 10-12 dollár/óra és hónapokig nem lesz munkád. A kis angol tudással talán előbb találsz munkát, de nem lesz több a fizud. Normál angollal ha megérted őket és tudsz beszélni bárkivel akkor nők esetében max. 15dolcsi/óra valami boltban vagy kávézóban egyebekben, férfiaknak bármi ami jön és 15-17dolcsi/óra. Én építőiparban dolgozom és 18dolcsi/óra(ABN number-em még nincsen meg sajna mert várom a papírokat) a kezdő bérem és kocsival kell mennem mert ugye itt mindig máshova megyünk.(benzin pénz nincsen és a H6 3.0 már 380km-nél világít, hogy tankoljak…. a dimb-domb környék, melegítés, automata, meg 3-5km-es távoknak köszönhetően) ABN numberrel 20dolcsi/óra lesz a fizu. Ha nem szakmunkát végzel egyedül és saját szerszámmal, akkor kb. a 25-28dolcsi meg is állít és nincsen tovább.

Egy fizuból nem lehet megélni az fix. Idővel lehet, hogy keresek annyit majd….. de annyi pénze igen kevés embernek van ami ki tart még 3-4évig, hogy folyamatosan fogy……

Rengeteg az Ázsiai és nagyon olcsón dolgoznak. Amiket hallottam a munkákról otthon és, hogy milyen nehéz találni meg fizuk….. na ezek kb. 5-7éves dolgok. Azóta 10-el rosszabb lett. Szóval nekünk szerencsénk van mert én építőiparban jobban keresek és volt egyből munkám. Nejem meg nézi a melókat de ABN number nélkül nem lehet dolgozni és nem is nagyon állnak szóba veled…..

Az, hogy itt mindent lehet csinálni és nem kell papírozni….hmmm ilyet is mondtak. Hát ez full nem igaz. Dohánybolt, pia árusító hely és egyéb ilyenek mint nálunk is külön képesítés kell. Villanyszerelő, csőszerelő stb. ami veszélyes munka, szintén ilyen és képesítés nélkül nem végezhető.

Tömegközlekedés nagyon jó, gyors, tiszta és aránylag nem olcsó. :D 
My multi 1-2-3 van. Ez vonat és busz is amolyan kombinált. Az egyes nem jó hajóra a 2-es és 3-as már viszont igen. A kívánt beutazott hossztól függően a városban a központtól nézve. 46dollár az 1-es és 63dollár a 3-as leghosszabb. Ez persze 1 hétre értendő. Persze van éves is és előre feltölthető kártya is amit leutazhatsz. Minden bejáratnál és kijáratnál kapu van a vonaton. Buszon meg a sofőrnél van csak felszállás.

 

 

Ki ne jöjjön ki: nem tud angolul folyékonyan, 6M nincsen a zsebébe, építőiparban nem jártas, nő esetében kávézó, pultos, pincérnői tapasztalat ha nincsen, jobb oldalon vezetést gyorsan nem szokó ember. (itt kocsi nélkül halálod leled…. minden fényévekre van) 

Ha megfordult bárki fejébe, hogy úgy mint mi majd 1-ik dolgozik, másik tanul és kicsit melózik, az most forduljon meg és kezdje verni a fejét a falba, hogy mekkora egy idióta. (1ember mondjuk 20-25dolláros órabérből nem tud eltartani 2 embert és még sulit is fizetni még akkor sem ha egy szobát vesznek ki 180aud/koponya-ért) De ha nagy nehezen netán kicsengeted a tömérdek dollár 10e-ket, az sem biztos, hogy mire nejed vagy te elvégzed a 2éves sulit(rövidebb nincs amivel bevándorolhatsz) még mindig hiány listán lesz, hogy azzal bevándorolhatsz….. jó páran szopták be ezt, hogy mire elvégezte, levették a listáról. 🙁 (egyiket tudom, hogy neki 27e dollárba került a két év és kezdett egy másikat utána amibe beleölt 17e dollárt és addigra a párja csinált céget és a férj szponzorálja most saját magát amiért viszont a cégnek szép kis adófizetési kötelezettsége van minden évbe….ez is egy feltétel ilyenkor. 😀 Szóval nem is olyan egyszerű itt ez a dolog. 

Ha IT-s vagy meg olyan szakmád van ami nem igényel helyi specialitást, akkor hajrá…. de nézd meg az állásajánlatokat azért mielőtt nekiindulsz… 😀

 

2014.07.19 Kis közlekedési kultúra ismertetés. 🙂

 

Még véletlen sem hasonlít a mienkhez és a bevett európai gyakorlathoz a legtöbb szokásuk. Még ha csak kanyarodik egy sáv, akkor is indexelnek. Ha több sávos kanyarodó sávok vannak egymás mellett még akkor is indexelnek és elsőre fingod sincs, hogy azért indexel mert kanyarodik vagy azért mert sávot akar váltani. (99%-ban csak azért mert kanyarodik és kanyarban szinte sosem váltanak sávot) Még csak véletlen sem jut eszébe gyorsítani ha sávot akarsz váltani és éppen ott van, inkább alapból a fékre lépnek és beengednek. Ugyan ez vonatkozik arra ha megszűnik egy sáv mert alap náluk, hogy 1 innen és 1 onnan megy be és ehhez nagyon ragaszkodnak meg tudják ám nyomni a dudát és nevelni azt aki nem ezt tartja szem előtt. Bármikor ha sávot akarok váltani akkor max. a 2 vagy 3-ik autó automatikusan beenged és senki sem köszönget semmit mert ez alap. Nagyon kirívó esetben köszönnek csak meg dolgokat…. mondjuk ha hibázik és te látványosan fékezel miatta vagy akár bajba is kerülhetne ha te nem segítesz, olyankor nagyon tudnak integetni és köszöngetni. Ha kell, várnak két lámpaváltást is mire átérnek, de akkor sem nagyon tolakodnak a másik olyan sávból amiről tudják, hogy elkanyarodik és utána egyből megszűnik 50m múlva. Vicc, de tényleg betartják és azt a párat aki esetleg még is oda megy azt simán beengedik….eleinte én is kihasználtam, de mára már kezdek nyugodni és én is kivárom a lámpaváltást mert nem pofátlankodok csak ha tényleg sietnem kell.(kb. tényleg csak az használja így akinek nagyon menni kell….pl. melós autók és sokan sárga mellényben ülők egy kocsiba) Nagyon nyugis sofőrök és érezni, hogy nem ideges, nem kapkod, ráér bazira. Lámpánál elinduláskor a H6 3000cm3-nek rendesen nyomnom kell, hogy lépést tartsak a 90%-al. Nincsen benzin spórolás és 800cm3-es tutuka autócska nagyival….. 1.8T meg 2.0 ami minimum 160-200Le. Az alatt itt nem veszik autószámba és nem is nagyon tartják. Így persze mindenből az extra erős Type-r, GT, VTI, MPS, T, kompresszor és persze WRX vagy WRX STI. Szerintem a kocsik 60%-a fullos motorral van szerelve amit csak gyártani tudnak a gyártók mert csak az tartja valamennyire az árát és később is eladható.

 A körforgalom egy külön állat náluk. Mikor beérkeznek és egyenesen mennek tovább akkor nem indexelnek, hanem csak simán mennek tovább, leírva a félkört. Ha van balra egy utca és oda az első kijáraton szeretnének kimenni, akkor indexelnek balra már jóóóó előre(kb 2-300m) és ez ugyan úgy igaz ha jobbra bármelyik kijáraton akarnak kimenni és keresztezné a szembejövőt. Így akik jönnek szemben már rég tudják, hogy neked majd odaérve elsőbbséget kell adnia. A körforgalom a legtöbb esetben nem olyan mint nálunk, hanem csak pici vagy épp csak felfestve van és akár keresztbe egyenesen is átmehetsz rajta mert csak kis 5-6cm magasabb kis beton kör placc jelzi és a felfestés, hogy az egy körforgalom. Ez a kis vékony utcák és az ezzel szemben menő bazi nagy kamionok miatt és buszok miatt alakult így, hogy ők is simán tudjanak menni és ne kelljen bazi nagy helyet ezzel is foglalni. Persze vannak hasonlóak is mint nálunk, de az csak ott ahol valóban van rá hely és azok veszett nagyok is. 😀

Igen itt az alap kamionok pont másfélszer akkorák mint nálunk. Helyet is adnak nekik automatikusan és azért egy kanyar mechanika segít nekik a kanyarban kb. egy nyomon menni……több-kevesebb sikerrel. 😀 Nem, senki nem is akar nagyon melléjük menni olyankor, szépen nyugodtan kivárjuk a sorunkat…. az extra nagy kamionok persze csak kívül közlekednek és nem városban…. van hely bőven. Bent a városban a keskeny utakon épp, hogy elférnek vonaltól vonalig a kamionok és buszok. De ez még a külvárosi 3sávos utakra is jellemző. Élesebb kanyar ugyan nincsen, de nem is nagyon szeretnek tartósan mellettük menni. 😀

 

 

folyt. köv.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.